logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Zákazníci: V obchode vyskúšajú, kúpia na internete. A lacnejšie

6. júla 2016
Spotrebitelia 0
1575
Zákazníci: V obchode vyskúšajú, kúpia na internete. A lacnejšie

Podľa segmentačnej štúdie Ako nakupujeme agentúry MB Brand Management častokrát kupujúci najskôr obehnú rôzne kamenné obchody, kým nenájdu lacnejší tovar. Nakoniec ho síce kúpia, ale na internete. Ukazujú to najnovšie trendy nakupovania rôznych skupín zákazníkov v rámci celého Slovenska.

Mnohí totiž idú najmä po cene, a nie raz zaváži rozdiel aj pár eur na to, aby sa im to finančne oplatilo. Takto rozmýšľa, aspoň občas, 47 % ľudí, z toho 8 % sa s týmto postojom k nakupovaniu stotožňuje úplne a 39 % čiastočne. Prieskum bol realizovaný na reprezentatívnej vzorke 1 460 respondentov vo veku 18 – 69 rokov.

Nakupujúci si chcú vyberať a nesiahnu po všetkom, čo im obchodník ponúka. Hľadajú spravidla to, čo je pre nich samotných najvýhodnejšie. Pritom nejde o starších ľudí, ako by sa mnohým mohlo zdať. „Nosnou skupinou sú ľudia vo veku 25-44 rokov, ktorí vyhľadávajú značky, chcú byť trendy, vyzerať atraktívne a príťažlivo, ale ich príjem nepatrí k nadpriemerným,“ hovorí Mária Boťanská, riaditeľka agentúry.

Pri mnohých kategóriách tovarov sú kamenné obchody ale stále najsilnejším miestom nákupu, platí to najmä pre ľudí v strednom a vyššom veku. Navyše, obchodníci majú nemalú výhodu v osobnom kontakte so zákazníkmi a mali by sa ju snažiť viac využívať na takúto komunikáciu.

Čo najviac nakupujú ľudia na internete?

  • elektroniku (14 %)
  • domáce spotrebiče (14 %)
  • športové potreby (10 %)

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera