Podľa segmentačnej štúdie Ako nakupujeme agentúry MB Brand Management častokrát kupujúci najskôr obehnú rôzne kamenné obchody, kým nenájdu lacnejší tovar. Nakoniec ho síce kúpia, ale na internete. Ukazujú to najnovšie trendy nakupovania rôznych skupín zákazníkov v rámci celého Slovenska.
Mnohí totiž idú najmä po cene, a nie raz zaváži rozdiel aj pár eur na to, aby sa im to finančne oplatilo. Takto rozmýšľa, aspoň občas, 47 % ľudí, z toho 8 % sa s týmto postojom k nakupovaniu stotožňuje úplne a 39 % čiastočne. Prieskum bol realizovaný na reprezentatívnej vzorke 1 460 respondentov vo veku 18 – 69 rokov.
Nakupujúci si chcú vyberať a nesiahnu po všetkom, čo im obchodník ponúka. Hľadajú spravidla to, čo je pre nich samotných najvýhodnejšie. Pritom nejde o starších ľudí, ako by sa mnohým mohlo zdať. „Nosnou skupinou sú ľudia vo veku 25-44 rokov, ktorí vyhľadávajú značky, chcú byť trendy, vyzerať atraktívne a príťažlivo, ale ich príjem nepatrí k nadpriemerným,“ hovorí Mária Boťanská, riaditeľka agentúry.
Pri mnohých kategóriách tovarov sú kamenné obchody ale stále najsilnejším miestom nákupu, platí to najmä pre ľudí v strednom a vyššom veku. Navyše, obchodníci majú nemalú výhodu v osobnom kontakte so zákazníkmi a mali by sa ju snažiť viac využívať na takúto komunikáciu.
Čo najviac nakupujú ľudia na internete?
- elektroniku (14 %)
- domáce spotrebiče (14 %)
- športové potreby (10 %)