
Za ekonomickým úspechom Pivovarov Topvar stojí vzrastajúci záujem spotrebiteľov o prémiové značky pív a ležiaky, nealkoholické pivo i cider.
Celkové príjmy spoločnosti vzrástli v minulom účtovnom roku medziročne o 3,8 %. Za toto obdobie odviedla spoločnosť dane v hodnote 42,6 milióna eur, pričom čistý zisk po zdanení vzrástol medziročne o 23,2 %.
Za dobré ekonomické výsledky vďačí spoločnosť popularite ležiakov, kde bodoval hlavne prémiový ležiak Pilsner Urquell. Rástli aj ďalšie prémiové značky, ako Gambrinus a Radegast. Medzi spotrebiteľmi má dobré postavenie nealkoholické pivo Birell, ktorého predaje medziročne narástli o 30 percent. Tento rok sa stal víťazom všetkých kategórií nealkoholického piva v prestížnej degustačnej súťaži Slovenská pivná korunka.
Udalosťou minulého roka bolo uvedenie kategórie cider na slovenský trh, kedy Pivovary Topvar priniesli prémiový cider Kingswood. Jeho popularita rastie v balenom aj čapovanom variante.
Pivovary Topvar majú aj ponuku limitovaných edícií a pivných špeciálov, ktoré spotrebitelia môžu nájsť iba v podnikoch a reštauráciách. „Veríme, že spotreba v sektore čapovaného piva je príležitosť, do ktorej sa oplatí investovať. To je dôvod, prečo vyvíjame programy ako Voľba sládkov, ktorý pravidelne prináša limitované edície pív určené pre podniky a reštaurácie, ako aj programy zamerané na zvyšovanie starostlivosti o čapované pivo,“ hovorí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovary Topvar.
Spoločnosť priamo zamestnáva takmer 650 ľudí, nepriamo je súčasťou pivovarníckeho priemyslu, ktorý vytvára viac ako 18 tisíc pracovných miest po celom Slovensku.