
Najviac peňazí nechajú Slováci v obchodoch v piatok a nejmenej v nedeľu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý zverejnil portál www.strategie.sk.
Na piatok pripadá 17,5 % výdavkov, druhý najsilnejší deň je sobota so 17 percentami. Slabá nedeľa má 9,4 % výdavkov.
Hoci Slováci vo všeobecnosti nechajú najviac peňazí v obchodoch v piatok, niektoré skupiny obyvateľstva tvoria výnimku. „Mladšie jedno až dvojčlenné domácnosti na Slovensku nadpriemerne nakupujú v sobotu a zo všetkých skupín najviac využívajú aj nedeľné nákupy. Rovnako pre rodiny s deťmi v predškolskom a školskom veku je najdôležitejším nákupným dňom sobota. Sú to práve staršie menšie domácnosti a rodiny s dospelými členmi, kde má nedeľné nakupovanie najmenšie zastúpenie,“ uvádza sa v článku.
Ako je to u susedov? V Českej republike je tiež najsilnejší piatok (18,1 % výdavkov) a najslabšia nedeľa (11,9 %).
„Poznanie toho, kedy chodí zákazník nakupovať, je dôležité pre plánovanie cielených marketingových aktivít. Nákup je totiž príležitosť na oslovenie zákazníka priamo na mieste. Oplatí sa preto využiť každú šancu,“ píše sa v článku.
Priemerná slovenská domácnosť urobí počas dvanástich mesiacov asi 360 nákupov potravín a drogérie. Zaujímavé je, že v Česku sa nakupuje menej, Česi absolvujú približne 340 nákupov.
Celé znenie článku si prečítate na: http://strategie.hnonline.sk/spravy/marketing/slovaci-na-nakupy-najviac-minu-v-piatok