Slováci grilujú radi, niekoľkokrát do roka sa tejto obľúbenej letnej aktivite venuje 55 percent ľudí. Pre obchodný reťazec Tesco to zistila spoločnosť Dunnhumby na vzorke 450 respondentov. Podľa prieskumu obyvatelia Slovenska najradšej grilujú mäso, ale nevyhýbajú sa ani zelenine a syrom. Väčšina za potraviny a pochutiny na grilovačku zaplatí dve až päť eur na osobu. Tých, čo si priplatia do desať eur na osobu je 23 percent a 11 percent Slovákov nakúpi tovar v hodnote od desať do dvadsať eur.
Prieskum tiež ukázal, že grilovačky Slováci organizujú najčastejšie doma (60 percent). Na stretnutia pri grile si 77 percent Slovákov pozýva rodinu a známych, vo dvojici s partnerom grilujú len tri percentá z opýtaných. Spotrebitelia najradšej grilujú mäso (93 percent), klobásky a údeniny (83 percent). Nasleduje zelenina (59 percent) a ryby (47 percent), ale obľúbené sú aj grilované syry (26 percent). Stúpajúci trend obľúbenosti sledujú obchodníci u hamburgerov (12 percent).
Kuracie mäso vedie v obľúbenosti
Na griloch vedie kuracie mäso s podielom 59 percent. Druhým najobľúbenejším grilovaným mäsom je bravčové, ktorého podiel je 34 percent. Dobre ugrilovať hovädzie mäso je náročnejšie, možno aj preto ho grilujú Slováci menej, iba päť percent.
Mäso, syry a zeleninu na gril si Slováci najradšej marinujú a korenia sami – tvrdí to až 60 percent opýtaných a iba 16 percent kupuje hotové, marinované produkty. Z doplnkov, ktoré sa ku grilovaniu nakupujú, najvyšší podiel tvorí korenie (67 percent), pričom 23 percent opýtaných nakupuje hotové grilovacie koreninové zmesi. Špeciálne grilovacie marinády nakupuje 56 percent respondentov. Najobľúbenejšou pochutinou je horčica (66 percent), nasledujú dresingy a omáčky (55 percent) a kečup si na tanier s grilovanou pochúťkou pridá 50 percent Slovákov.
Foto: Tesco