
Takmer dve tretiny Slovákov radi nakupujú potraviny, v susednom Česku túto aktivitu pritom obľubuje len 37 percent obyvateľov. Vyplýva to z aktuálnej globálnej štúdie výskumnej agentúry Nielsen.
Do štúdie sa zapojilo 32 európskych krajín. Priemer za všetky zúčastnené krajiny bol 53 percent. Viac ako polovica odpovedajúcich Slovákov (53 percent) si myslí, že v slovenských obchodoch je dostatočný výber potravín. Česi sú kritickejší, spokojní sú len štyria z desiatich respondentov.
Obe krajiny však majú spoločný prístup k zľavám. Podľa spoločnosti Nielsen v nich nenachádzajú Česi ani Slováci záľubu. Príčina je i v tom, že vysoké percento produktov sa už štandardne v zľavách ponúka. Loviť zľavy baví menej ako tretinu Slovákov, v Česku je to 44 percent. Priemer európskych krajín bol 61 percent.