logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

V Európe rastie obľuba privátnych značiek obchodov

21. júna 2016
Správy 0
2302
V Európe rastie obľuba privátnych značiek obchodov

V celej Európe sa zvyšuje popularita privátnych značiek obchodníkov a tento trend sa nevyhýba ani krajinám strednej Európy. Správu o tom, aký dnes majú podiel na trhu, priniesol portál www.plmainternational.com. Stránku prevádzkuje The Private Label Manufacturers Association (PLMA), nezisková organizácia zameraná na podporu privátnych značiek.

Ako ukazujú dáta výskumnej agentúry Nielsen, v krajinách strednej a východnej Európy zaznamenali privátne značky veľký posun dopredu. Podiel týchto značiek na trhu je dnes na Slovensku 33 percent, v Česku 32 percent, v Poľsku 29 percent a v Maďarsku 34 percent.

Obľuba privátnych značiek rastie v trinástich z dvadsiatich sledovaných európskych krajín. Brian Sharoff, prezident The Private Label Manufacturers Association, k tomu povedal: „Posledné štatistiky Nielsen jasne ukazujú, že minulý rok bol pre európske privátne značky dobrý. Zisky mali na tradičnom i modernom trhu a vo všetkých európskych regiónoch.“

Vedie Švajčiarsko a Španielsko

Najvyšší podiel majú privátne značky vo Švajčiarsku (52 percent) a v Španielsku (50 percent). Nasleduje Veľká Británia (46 percent). Vyhliadky do budúcnosti sú dobré, privátne značky budú hrať stále významnejšiu úlohu v ostrej súťaži medzi supermarketmi a diskontmi.

Podiel výrobkov predávaných pod hlavičkou obchodníka rastie aj vo Francúzsku. Dnes sú na 35 percentách, čo je najviac od roku 2012. V Nemecku, kde supermarkety už desaťročia zvádzajú boj s diskontmi, majú zastúpenie viac ako štyridsať percent, a to už osem rokov po sebe.

Privátnej značke dá obchodník meno podľa seba, alebo vymyslí iné. Ide o ponuku čerstvých, konzervovaných, mrazených či suchých potravín, ďalej snackov, národných i medzinárodných špecialít, kozmetiky, pracích a čistiacich prostriedkov, krmiva pre zvieratá alebo potrieb pre domácich majstrov. Pre zákazníkov predstavujú privátne značky často cenovo výhodnejší nákup, ale kvalita je porovnateľná či dokonca vyššia v porovnaní s ostatnými výrobkami.

Foto: Billa

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok