logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

V Európe rastie obľuba privátnych značiek obchodov

21. júna 2016
Správy 0
1947
V Európe rastie obľuba privátnych značiek obchodov

V celej Európe sa zvyšuje popularita privátnych značiek obchodníkov a tento trend sa nevyhýba ani krajinám strednej Európy. Správu o tom, aký dnes majú podiel na trhu, priniesol portál www.plmainternational.com. Stránku prevádzkuje The Private Label Manufacturers Association (PLMA), nezisková organizácia zameraná na podporu privátnych značiek.

Ako ukazujú dáta výskumnej agentúry Nielsen, v krajinách strednej a východnej Európy zaznamenali privátne značky veľký posun dopredu. Podiel týchto značiek na trhu je dnes na Slovensku 33 percent, v Česku 32 percent, v Poľsku 29 percent a v Maďarsku 34 percent.

Obľuba privátnych značiek rastie v trinástich z dvadsiatich sledovaných európskych krajín. Brian Sharoff, prezident The Private Label Manufacturers Association, k tomu povedal: „Posledné štatistiky Nielsen jasne ukazujú, že minulý rok bol pre európske privátne značky dobrý. Zisky mali na tradičnom i modernom trhu a vo všetkých európskych regiónoch.“

Vedie Švajčiarsko a Španielsko

Najvyšší podiel majú privátne značky vo Švajčiarsku (52 percent) a v Španielsku (50 percent). Nasleduje Veľká Británia (46 percent). Vyhliadky do budúcnosti sú dobré, privátne značky budú hrať stále významnejšiu úlohu v ostrej súťaži medzi supermarketmi a diskontmi.

Podiel výrobkov predávaných pod hlavičkou obchodníka rastie aj vo Francúzsku. Dnes sú na 35 percentách, čo je najviac od roku 2012. V Nemecku, kde supermarkety už desaťročia zvádzajú boj s diskontmi, majú zastúpenie viac ako štyridsať percent, a to už osem rokov po sebe.

Privátnej značke dá obchodník meno podľa seba, alebo vymyslí iné. Ide o ponuku čerstvých, konzervovaných, mrazených či suchých potravín, ďalej snackov, národných i medzinárodných špecialít, kozmetiky, pracích a čistiacich prostriedkov, krmiva pre zvieratá alebo potrieb pre domácich majstrov. Pre zákazníkov predstavujú privátne značky často cenovo výhodnejší nákup, ale kvalita je porovnateľná či dokonca vyššia v porovnaní s ostatnými výrobkami.

Foto: Billa

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera