logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

GfK: Online i bežne nakupujú ľudia z rovnakých pohnútok

17. júna 2016
Správy 0
2223
GfK: Online i bežne nakupujú ľudia z rovnakých pohnútok

Presvedčenie, že hlavnou motiváciou k nákupom cez internet je lepšia cena či úspora času a v kamenných predajnich sa zase nakupuje kvôli možnosti tovar si vyskúšať a hneď aj odniesť, tak celkom neplatí.

Dokazuje to výskum agentúry GfK pod názvom FutureBuy. 23 000 zákazníkov z celého sveta sa pýtali, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode. Potom mali uviesť, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.

Prečítajte si tiež
Maloobchod sa v prvom kvartáli tohto roku nadýchol
maloobchod

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Jeden z piatich nakupujúcich (21 percent) uviedol, že na internete získa lepšie informácie. Rovnako pätina ľudí dala ako hlavný dôvod, že cez internet už bežne nakupuje.

Nákup online alebo offline? Veľké rozdiely nie sú

Prečítajte si tiež
Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou

Štyri z týchto faktorov sa však objavujú aj medzi piatimi dôvodmi, ktoré vedú k rozhodnutiu nakupovať v bežnom obchode. Hlavnou motiváciou je pre spotrebiteľov to, že si produkty pred nákupom môžu pozrieť a ohmatať (51 percent). To je v porovnaní s internetom samozrejme rozdiel.

Tretina nakupujúcich však vyhlásila, že sa rozhodli pre nákup v obchode preto, že nakupovanie je tam ľahšie. Ďalším dôvodom bola možnosť jednoduchšieho vrátenia tovaru (29 percent), potom nasleduje skutočnosť, že spotrebiteľ tam bežne nakupuje (28 percent). Lepšie informácie a úspora peňazí mali rovnako 22 percent.

Ide o toho istého zákazníka

James Llewellyn, riaditeľ oddelenia pre výskum zákazníkov, hovorí: „Faktory motivujúce spotrebiteľa k fyzickým nákupom oproti nákupom cez internet sa od seba nelíšia natoľko, ako by sme mohli predpokladať. Nedá sa odporúčať jedno alebo druhé.“

Ak má byť maloobchod podľa neho v budúcnosti úspešný, musí vytvoriť medzi nakupovaním online a offline súlad a nie zdôrazňovať ich rozdielnosť. „Nakoniec ide o tých istých zákazníkov, ktorí sa snažia uspokojiť svoje potreby pomocou produktov a služieb. V budúcnosti sa bude o internetovom a tradičnom nakupovaní debatovať menej a znovu bude potrebné sa zamerať na zásadné veci, ako je výber, cena, pohodlie a zážitok a rovnako na to, ako splniť a prekonať očakávania zákazníka, nech nakupuje akokoľvek,“ dodal James Llewellyn.

Súvisiace články:

maloobchodMaloobchod sa v prvom kvartáli tohto roku nadýchol Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou Novým manažérom pre marketing spoločnosti Everli je Oliver Fecko Wolt MarketWolt Market otvoril prvý online supermarket v Košiciach

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera