logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

GfK: Online i bežne nakupujú ľudia z rovnakých pohnútok

17. júna 2016
Správy 0
2271
GfK: Online i bežne nakupujú ľudia z rovnakých pohnútok

Presvedčenie, že hlavnou motiváciou k nákupom cez internet je lepšia cena či úspora času a v kamenných predajnich sa zase nakupuje kvôli možnosti tovar si vyskúšať a hneď aj odniesť, tak celkom neplatí.

Dokazuje to výskum agentúry GfK pod názvom FutureBuy. 23 000 zákazníkov z celého sveta sa pýtali, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode. Potom mali uviesť, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.

Prečítajte si tiež
Maloobchod sa v prvom kvartáli tohto roku nadýchol
maloobchod

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Jeden z piatich nakupujúcich (21 percent) uviedol, že na internete získa lepšie informácie. Rovnako pätina ľudí dala ako hlavný dôvod, že cez internet už bežne nakupuje.

Nákup online alebo offline? Veľké rozdiely nie sú

Prečítajte si tiež
Novým manažérom pre marketing spoločnosti Everli je Oliver Fecko

Štyri z týchto faktorov sa však objavujú aj medzi piatimi dôvodmi, ktoré vedú k rozhodnutiu nakupovať v bežnom obchode. Hlavnou motiváciou je pre spotrebiteľov to, že si produkty pred nákupom môžu pozrieť a ohmatať (51 percent). To je v porovnaní s internetom samozrejme rozdiel.

Tretina nakupujúcich však vyhlásila, že sa rozhodli pre nákup v obchode preto, že nakupovanie je tam ľahšie. Ďalším dôvodom bola možnosť jednoduchšieho vrátenia tovaru (29 percent), potom nasleduje skutočnosť, že spotrebiteľ tam bežne nakupuje (28 percent). Lepšie informácie a úspora peňazí mali rovnako 22 percent.

Ide o toho istého zákazníka

James Llewellyn, riaditeľ oddelenia pre výskum zákazníkov, hovorí: „Faktory motivujúce spotrebiteľa k fyzickým nákupom oproti nákupom cez internet sa od seba nelíšia natoľko, ako by sme mohli predpokladať. Nedá sa odporúčať jedno alebo druhé.“

Ak má byť maloobchod podľa neho v budúcnosti úspešný, musí vytvoriť medzi nakupovaním online a offline súlad a nie zdôrazňovať ich rozdielnosť. „Nakoniec ide o tých istých zákazníkov, ktorí sa snažia uspokojiť svoje potreby pomocou produktov a služieb. V budúcnosti sa bude o internetovom a tradičnom nakupovaní debatovať menej a znovu bude potrebné sa zamerať na zásadné veci, ako je výber, cena, pohodlie a zážitok a rovnako na to, ako splniť a prekonať očakávania zákazníka, nech nakupuje akokoľvek,“ dodal James Llewellyn.

Súvisiace články:

maloobchodMaloobchod sa v prvom kvartáli tohto roku nadýchol Novým manažérom pre marketing spoločnosti Everli je Oliver Fecko Wolt MarketWolt Market otvoril prvý online supermarket v Košiciach

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera