
Absolútnym víťazom marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 sa stal syr Liptov Pološtiepok na gril. V programe tento rok súťažilo 78 výrobkov v rekordných 23 kategóriách. O víťazoch rozhodol výskum, do ktorého sa zapojila reprezentatívna vzorka dvetisíc slovenských spotrebiteľov. Spoločnosť Atoz Marketing Services vyhlásila výsledky piateho ročníka na slávnostnom galavečere v Bratislave.
Do programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť novinky a inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru (s výnimkou tabakových výrobkov), ktoré boli na slovenský trh uvedené od januára 2015 do konca mája 2016.
Možnosť nominácie noviniek uvedených na trh za predchádzajúci rok až po novinky uvádzané na trh počas jari, to je zmena, ktorou program tento rok prešiel. Výrobcovia tak mohli prihlásiť aj svoje aktuálne produktové novinky. Organizátori tento rok tiež program výrazne podporili televíznou kampaňou, vďaka čomu pozná logo Voľby spotrebiteľov už takmer 30 percent slovenskej populácie vo veku 18 až 65 rokov (podľa posledného prieskumu agentúry Ipsos).
O ocenení rozhodli spotrebitelia
Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra Ipsos. Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka dvetisíc slovenských respondentov. Cieľom bolo zistiť, ktorý z výrobkov v každej kategórii by si spotrebitelia zakúpili, ak by medzi nimi vyberali v obchode a mohli si odniesť iba jeden z nich.
Okrem ocenených v rámci jednotlivých produktových kategórií si cenu odniesol aj Absolútny víťaz, teda výrobok, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov a je najobľúbenejším výrobkom medzi obidvoma pohlaviami a všetkými vekovými kategóriami. Stal sa ním Liptov Pološtiepok na gril od spoločnosti Savencia Fromage & Dairy SK.
V rámci prieskumu sa zisťovalo okrem iného aj nákupné správanie spotrebiteľov. Ľudia sa pri nákupe rozhodujú predovšetkým podľa chuti a kvality výrobku.
Hodnotilo sa aj na facebooku
Spotrebitelia hodnotili výrobky aj prostredníctvom mediálnych partnerov programu a zároveň na facebooku: Voľba spotrebiteľov (www.facebook.com/Volbaspotrebitelov). Tam skupina Atoz Marketing Services buduje komunitu spotrebiteľov, ktorí radi nakupujú nové výrobky, sledujú trendy a zdieľajú svoje skúsenosti. Zvolenou novinkou facebookových užívateľov sa stali čipsy Slovakia Vrrruby! od spoločnosti Intersnack Slovensko.
Kde Slováci najradšej nakupujú
V prieskume sa ďalej zistilo, v ktorých reťazcoch slovenskí spotrebitelia najradšej nakupujú. Medzi tri najobľúbenejšie maloobchodné reťazce patrí Kaufland, Lidl a Tesco. Oproti výsledkom z minulého roka si Lidl mierne pohoršil a suverénnym víťazom sa stal Kaufland. Nie vždy sa však najobľúbenejší a najčastejšie navštevovaný obchod zhodujú. Až 78 percent tých, ktorí chodia do Lidla najčastejšie, do neho zároveň chodia aj najradšej. V prípade Tesca to takto vníma 67 percent spotrebiteľov a pri Coop Jednote 45 percent.
Najlepšie novinky v TV, tlači, na internete a v outdoore
Slávnostný galavečer spustil podporu víťazných noviniek. Ocenené spoločnosti môžu počas jedného roka využívať logo Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 pri propagácii víťazných výrobkov, a to na obaloch i v marketingových kampaniach. Program a jeho víťazov podporí marketingová kampaň, ktorá prebehne v televízii, tlačových médiách a na internete. Tento rok budú víťazi výrazne zviditeľnení aj na sociálnych sieťach. „Rozhodli sme sa podporovať víťazné produkty formou pravidelných spotrebiteľských súťaží na facebooku, do ktorých plánujeme zapojiť tisíce slovenských spotrebiteľov, “ povedala Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.
Slávnostný galavečer 5. ročníka programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka sa uskutočnil 9. júna v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave. Hostí počas neho sprevádzala moderátorka Danica Jurčová. www.volba-spotrebitelov.sk
Víťazi marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016
Kategória | Víťazný produkt | Spoločnosť |
Alkohol | GORAL VODKA MASTER CRANBERRY, LIME, GRAPEFRUIT | GAS Familia |
Cider | KINGSWOOD DRY a KINGSWOOD ROSÉ | Pivovary Topvar |
Cukríky | FURÉ CUKRÍKY VERBENA | I.D.C. Holding |
Čerstvé šaláty | ČERSTVÉ ŠALÁTY TITBIT | Titbit |
Čokoládové cukrovinky | MILKA COLLAGE | Mondelez Slovakia |
Dehydrované potraviny | MAGGI BARBECUE MARINÁDA | Nestlé Slovensko |
Energetické nápoje | MONSTER ENERGY ULTRA | Monster Energy Europe Limited |
Krmivo pre psy | BONO ADULT – KOMPLETNÉ KRMIVO PRE PSY |
Arteta CZ |
Kúpeľová kozmetika | NIVEA OŠETRUJÚCI SPRCHOVÝ GÉL CREME SMOOTH | Beiersdorf Slovakia |
Lahôdky | NATUR ŠALÁTY | Ryba Žilina |
Mrazená zelenina | IGLO ZÁHRADNÁ ZELENINOVÁ ZMES | Alfa-R |
Ochutené vody | RAJEC BAZOVÝ KVET | Kofola |
Pleťová kozmetika | BALEA ČISTIACE MICELÁRNE OBRÚSKY | dm drogerie markt |
Pomôcky na upratovanie | VILEDA ACTIFIBRE MIKROHANDRIČKA | Freudenberg Potřeby pro domácnost |
Rybie špeciality | TRESČIA PEČEŇ VO VLASTNOM OLEJI FRANZ JOSEF KAISER | Goral |
Sladké tyčinky | FRUITY 45% | Chocoland |
Slané pochutiny | SLOVAKIA VRRRUBY! | Intersnack Slovensko |
Syry | LIPTOV POLOŠTIEPOK NA GRIL | Savencia Fromage & Dairy SK |
Telová kozmetika | BALEA TOTES MEER, TELOVÝ OLEJOVÝ PEELING |
dm drogerie markt |
Ústne vody | LISTERINE ADVANCED WHITE | Johnson & Johnson |
Víno | SLOVENSKÉ VINICE | St. Nicolaus – trade |
WC hygiena | BREF POWER AKTIV | Henkel Slovensko |
Zmrzliny | RUSKÁ ZMRZLINA SMOTANOVÁ | Wera Nova |