
Vlastnú značku kávy Nero ponúka spotrebiteľom obchod s elektronikou Datart. K tomuto netradičnému kroku pristúpili, aby si zákazníci mohli okrem kávovarov kúpiť hneď aj kávu.
Datart aktuálne rozšíril ponuku kávy o desať nových druhov – deväť z rôznych častí sveta a jednu bezkofeínovú. Kávu pre Datart praží malá slovenská pražiareň Barzzuz. „Po veľmi starostlivom a dlhom výbere sme si pre prípravu novej kávy nakoniec vybrali slovenskú rodinnú pražiareň Barzzuz. Hľadali sme malú pražiareň s vysokou kvalitou služieb a špičkovou starostlivosťou, ktorá bude podstatne prevyšovať priemer na trhu káv,“ hovorí Iva Pavlousková z Datartu. Kávu je možné kúpiť v kamenných predajniach aj v e-shope.
Káva Nero je pražená tradičnou technológiou na bubnovom pražiacom stroji. Samotnému praženiu predchádza triedenie nevhodných zŕn, po pomalom postupnom pražení opäť nasleduje ručné triedenie prípadných nedopražených alebo prepražených zŕn, ktoré by mohli narušiť výslednú chuť.
Spotreba kávy je na Slovensku vyššia než napríklad v Českej republike – kým priemerný Slovák vypije za rok 4,28 kilogramu, obyvateľ Českej republiky len 3,26 kilogramu.
V Českej republike a na Slovensku prevádzkuje Datart viac ako štyri desiatky kamenných predajní a e-shopy s elektronikou. Zamestnáva vyše 1 200 ľudí.