V nákupných centrách na Slovensku by malo v najbližších rokoch pribudnúť viac reštaurácií, fastfoodov alebo kaviarní. Prevádzky, kde sa predáva jedlo a pitie, by do piatich rokov mali zaberať viac ako dvojnásobnú plochu v porovnaní so súčasným stavom. Takýto predpoklad vyslovila v denníku SME realitno-poradenská spoločnosť CBRE, ktorá na Slovensku spravuje viacero nákupných centier.
Dnes tieto plochy tvoria asi 5 až 10 percent z celkovej prenajímanej plochy v nákupných centrách. „Čakáme, že sa tento podiel zvýši na 25 percent,“ hovorí Drahomíra Englišová, riaditeľka správy nehnuteľností CBRE. Podľa celoeurópskeho prieskumu spoločnosti chodí každý tretí človek do nákupného centra len preto, aby sa najedol, a nenakupuje. Pre 40 percent ľudí je zasa zastávka v stravovacom kútiku neoddeliteľnou súčasťou nákupu, napísal denník SME.
Otvárať by sa mali najmä špecializované prevádzky, napríklad s raw či vegetariánskym jedlom. Nemali by byť tiež nahromadené v jednom stravovacom kútiku, ako to často bývalo doteraz. „Ľudia chcú jesť zdravé jedlá z kvalitných potravín a neváhajú za to zaplatiť viac. Chcú mať pocit, že robia niečo pre svoje zdravie,“ vysvetľuje Englišová.