logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Tovar&Predaj 5 – 6/2016: Trendom sú pivné špeciality

5. júna 2016
Multimédiá 0
2652
Tovar&Predaj 5 – 6/2016: Trendom sú pivné špeciality

Najväčšiemu záujmu sa pivo teší s príchodom letných mesiacov a s trochou nadsádzky by sa dalo povedať, že len málokto si vie predstaviť horúci letný deň bez dobre vychladenej dvanástky.

Aj keď sa kategórii piva štandardne dobre darí na našom trhu, netreba, ako sa hovorí „zaspať na vavrínoch“ a pivovary si to dobre uvedomujú. Rozširuje sa skupina konzumentov, ktorí vyhľadávajú rôzne inovácie, pivné špeciality, nové chute piva či rôzne „vychytávky“. Práve pre túto skupinu konzumentov prinášajú inovácie, pivné špeciality či limitované edície. Pivovary Topvar sa v uplynulom období zamerali nielen na súčasných milovníkov piva, ale začali oslovovať aj nové skupiny spotrebiteľov, mužov aj ženy. „Na trh prinášame okrem tradičných obľúbených ležiakov aj nové príchute, obaly, špeciálne balenia či limitované edície,“ horoví Roman Trebatický. Do nových šiat sa prezlieklo pivo Corgoň od spoločnosti Heineken Slovensko. Jedna z najsilnejších značiek na slovenskom pivnom trhu mení dizajn svojich obalov po siedmich rokoch, pričom hlavnými cieľmi redizajnu je zmodernizovať a zatraktívniť ho pre mladších konzumentov.

Prečítajte si tiež
Novým obchodným riaditeľom Heineken Slovensko sa stal Rastislav Raček

Nové trendy rozšíria skupinu pivných špecialít

Tomáš Pluháček je presvedčený, že pivný trh bol dlhodobo veľmi konzervatívny, ale za ostatných pár rokov sa veľmi zmenil. Spotrebitelia čoraz viac prechádzajú z „desiatky na jedenástku“ a priestor dostávajú rôzne pivné produkty. Pivo je na najlepšej ceste si aj naďalej udržiavať svoj podiel na trhu v spolupráci s už spomínanými trendmi, ktoré budú v najbližších rokoch pokračovať. Roman Trebatický predpokladá ďalšiu dynamizáciu trhu a nárast počtu produktov v jednotlivých kategóriách ako aj nárast samotných kategórií (nové kategórie ako cider, ale, IPA, stout….). To sa odrazí v regáloch a spôsoboch vystavenia pivnej sekcie, aby sa jednotlivé značky odlíšili od konkurencie a zaujali spotrebiteľa. „Budúcnosťou sú jednoznačne pivné špeciály a chuťová rôznorodosť v segmente piva, veľký potenciál naďalej predstavujú radlery,“ uzatvára Hana Šimková.

Prečítajte si tiež
Heineken Slovensko predstavuje nového marketingového riaditeľa

Od apríla do augusta promuje pivo v televízii najviac

Výdavky na reklamu piva rastú, čo potvrdzuje aj porovnanie prvých troch kvartálov 2015 s rovnakým obdobím minulého roka. Medziročný nárast výdavkov v kategórii pivo je viac ako deväť percent, hovoria údaje spoločnosti TNS Slovakia. Uplynulé leto prinieslo vlnu horúčav a s ním aj vlnu reklám propagujúcich osviežujúce nápoje. Počas prvých deviatich mesiacov minulého roka minuli pivovary na propagáciu pivných produktov (pivo, nealkoholické pivo, miešané pivné nápoje – radlery, cider) viac ako 12,5 miliónov eur. Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. V roku 2015 malo reklamu v slovenských médiách 30 značiek obľúbeného zlatého moku. Tradičnému mediamixu kraľuje televízia s 83 % podielom, nasledovaná je OOH reklamou s 12 percentami. Reklama v ostatných mediatypoch (noviny, časopisy a rádio) sa pohybuje v rozmedzí 1,3 – 1,9 %,  čo je zanedbateľný podiel na mediamixe.

Aj zlatého moku sa dotkol trend zdravého životnému štýlu

Dôležitú úlohu pri rozhodovaní o nákupe hrá aj naďalej porovnanie, kvalita verzus cena, čo je kľúčom pri akceptácii značiek na trhu. Pretrváva záujem spotrebiteľov o ležiaky a pokračuje aj obľuba vysoko kvalitných prémiových značiek. Novinkou je pozornosť, ktorú venujú spotrebitelia zdravému životnému štýlu aj v tejto oblasti. „Zaznamenávame záujem o zloženie produktov, ktoré súvisí so zameraním na zdravý životný štýl. Na túto zmenu sme reagovali ako prví tým, že na internete uvádzame nutričné hodnoty a zloženie všetkých našich produktov,“ hovorí Roman Trebatický, obchodný riaditeľ off- trade Pivovarov Topvar. Nutričné hodnoty postupne uvádzajú aj priamo na obaloch produktov.

Viac o téme nájdete v časopise Tovar&Predaj 5 – 6 /2016 v rubrike CatScan.

Súvisiace články:

Novým obchodným riaditeľom Heineken Slovensko sa stal Rastislav Raček Heineken Slovensko predstavuje nového marketingového riaditeľa Prieskum: Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, stáva sa súčasťou sviatočného stola Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera