logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre...
  • Spoločnosť Mondelēz International vymenovala Colina O’Toola za nového marketingového...
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...

Tovar&Predaj 5 – 6/2016: Nealkoholické nápoje v číslach

3. júna 2016
Multimédiá 0
3886
Tovar&Predaj 5 – 6/2016: Nealkoholické nápoje v číslach

Pred sezónou prúdia na trh nealko novinky. Jednu z najvýraznejších inovácií za posledné roky prináša v týchto dňoch na trh spoločnosť Karlovarské minerální vody. Ide o vynovený radom perlivých ochutených minerálnych vôd Mattoni. „Hlavným cieľom tejto inovácie je ponúknuť spotrebiteľom ovocnejší a šťavnatejší zážitok s Mattoni, ktorým zároveň reflektujeme na neustále rastúci trend zdravého životného štýlu,“ konštatuje Radim Kratochvíl, country manažér SR v spoločnosti KMV. Ochutená Mattoni má novú osviežujúcu receptúru s pridanou ovocnou šťavou, bez umelých farbív, sladidiel a chemických konzervantov. Vďaka personalizovaným farebným fľašiam, ktoré nahradia pôvodné zelené, spotrebiteľ nájde svoju obľúbenú príchuť v obchodoch ľahšie a rýchlejšie. „Obchodným cieľom tejto inovácie je naštartovať rast kategórie ochutených vôd a zvýšiť jej hodnotu. S týmto zámerom sme v roku 2014 prišli s unikátnym konceptom ochuteného radu Magnesia RED a jeho úspech na trhu nám potvrdil správnosť tohoto rozhodnutia,“ dopĺňa Radim Kratochvíl.

Zaujímavou novinkou, ktorá sa na trhu objavila v roku 2015 je Oxywater, kyslíková voda s obsahom 90 mg kyslíka na liter vody. Je balená v rýchlo recyklovateľnej plechovke s objemom 250 ml a je určená pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o zdravý životný štýl. O predajných dátach je hovoriť azda priskoro. Zaujímavé však je, že Oxywater sa od decembra 2015 predáva aj v pobočkách dm drogerie market, a polovica zákazníkov si výrobok kupuje na priamu spotrebu, zatiaľ čo druhá polovica si ju berie so sebou. Od konca februára tohto roka je Oxywater aj v ponuke čerpacích staníc.

Spoločnosť Slovenské pramene a žriedla minulý rok uviedla na trh Šofocolu s príchuťou sliviek a zákazníci tento počin privítali. „O jej úspechu svedčí aj fakt, že sme sa ju rozhodli zaradiť do pevného listingu našich produktov,“ hovorí Peter Smatana, brand manažér značiek Šofocola a Fatra. V júni tohto roku príde na trh Šofo Moruša s letnou etiketou, ktorá bude aj na ostatných dvojlitrových baleniach vo verzii klasik a slivka. Spoločnosť pripravuje aj limitovanú festivalovú etiketu pre Šofocolu klasik v 0,5 l balení.

Novinky sa týkajú aj energetických nápojov

Slovenský výrobca nápojov Diva’s for Women sa odklonil od tradičných energy drinkov a vsadil na funkčné a vitamínové vody pre ženy. Hlavne funkčné nápoje sú zamerané na obnovu stratených fyzických i duševných síl, a to vďaka prírodnej látke koenzýmu Q10 a kolagénu.

„Celosvetové výskumy ukazujú, že nápoje, ktoré podporujú nárast energie, pijú zo 65 percent muži a z 35 percent ženy. Pýtajú sa nás, prečo sme sa vzdali takého veľkého okruhu zákazníkov. Odpovedáme, že o nákupoch predsa rozhoduje žena,” vysvetľuje obchodnú stratégiu Jozef Tarnóczy, generálny riaditeľ spoločnosti Divas drink International.

Spolu so zmenou sortimentu prišlo aj rozhodnutie orientovať sa na iné predajné kanály než sú obchody s potravinami. „Tam nás často nevedeli správne zaradiť, navyše sme sa stretávali s veľkou konkurenciou. Teraz predávame hlavne v drogériach a v lekárňach, kde lepšie cielime na nášho typického zákazníka,” vyzdvihuje Peter Tarnóczy. Zmena sa pozitívne prejavila na obchodných výsledkoch. Firma má smelé ciele, expanduje na zahraničné trhy a chce sa presadiť aj v USA.

Vsadili na čerpacie stanice a predajné automaty

Energetické nápoje a čerpacie stanice idú k sebe. „Keďže náš produkt má vysoký funkčný význam i pre vodičov, čerpacie stanice sú pre nás dôležitým miestom predaja,” súhlasí Dominika Gadušová zo spoločnosti Red Bull Slovensko. Aj pre výrobcu Semtexu sú miesta, kde sa tankuje benzín či nafta, veľmi zaujímavé. Sústreďuje sa však aj na ďalší spôsob predaja – takzvaný vending, čo znamená, že zákazníkom sú nápoje k dispozícii nepretržite, a to hlavne prostredníctvom predajných automatov. „Aj vo vendingu sa nám darí veľmi dobre,” pochvaľuje si Jiří Švancara.

 

Gabriela Bachárová, gabriela.bacharova@atoz.sk

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Stratné v maloobchode – ako na to?

Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre daňovníkov často problematický, pretože majú iba veľmi obmedzené možnosti porovnať svoje straty s výškou obvyklou na trhu. V priestoroch obchodu môže dôjsť k zámene, strate, drobnej krádeži alebo úmyselnému či neúmyselnému poškodeniu tovaru. V tomto prípade daňová legislatíva oprávnene umožňuje za […]

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“. Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera