Pred sezónou prúdia na trh nealko novinky. Jednu z najvýraznejších inovácií za posledné roky prináša v týchto dňoch na trh spoločnosť Karlovarské minerální vody. Ide o vynovený radom perlivých ochutených minerálnych vôd Mattoni. „Hlavným cieľom tejto inovácie je ponúknuť spotrebiteľom ovocnejší a šťavnatejší zážitok s Mattoni, ktorým zároveň reflektujeme na neustále rastúci trend zdravého životného štýlu,“ konštatuje Radim Kratochvíl, country manažér SR v spoločnosti KMV. Ochutená Mattoni má novú osviežujúcu receptúru s pridanou ovocnou šťavou, bez umelých farbív, sladidiel a chemických konzervantov. Vďaka personalizovaným farebným fľašiam, ktoré nahradia pôvodné zelené, spotrebiteľ nájde svoju obľúbenú príchuť v obchodoch ľahšie a rýchlejšie. „Obchodným cieľom tejto inovácie je naštartovať rast kategórie ochutených vôd a zvýšiť jej hodnotu. S týmto zámerom sme v roku 2014 prišli s unikátnym konceptom ochuteného radu Magnesia RED a jeho úspech na trhu nám potvrdil správnosť tohoto rozhodnutia,“ dopĺňa Radim Kratochvíl.
Zaujímavou novinkou, ktorá sa na trhu objavila v roku 2015 je Oxywater, kyslíková voda s obsahom 90 mg kyslíka na liter vody. Je balená v rýchlo recyklovateľnej plechovke s objemom 250 ml a je určená pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o zdravý životný štýl. O predajných dátach je hovoriť azda priskoro. Zaujímavé však je, že Oxywater sa od decembra 2015 predáva aj v pobočkách dm drogerie market, a polovica zákazníkov si výrobok kupuje na priamu spotrebu, zatiaľ čo druhá polovica si ju berie so sebou. Od konca februára tohto roka je Oxywater aj v ponuke čerpacích staníc.
Spoločnosť Slovenské pramene a žriedla minulý rok uviedla na trh Šofocolu s príchuťou sliviek a zákazníci tento počin privítali. „O jej úspechu svedčí aj fakt, že sme sa ju rozhodli zaradiť do pevného listingu našich produktov,“ hovorí Peter Smatana, brand manažér značiek Šofocola a Fatra. V júni tohto roku príde na trh Šofo Moruša s letnou etiketou, ktorá bude aj na ostatných dvojlitrových baleniach vo verzii klasik a slivka. Spoločnosť pripravuje aj limitovanú festivalovú etiketu pre Šofocolu klasik v 0,5 l balení.
Novinky sa týkajú aj energetických nápojov
Slovenský výrobca nápojov Diva’s for Women sa odklonil od tradičných energy drinkov a vsadil na funkčné a vitamínové vody pre ženy. Hlavne funkčné nápoje sú zamerané na obnovu stratených fyzických i duševných síl, a to vďaka prírodnej látke koenzýmu Q10 a kolagénu.
„Celosvetové výskumy ukazujú, že nápoje, ktoré podporujú nárast energie, pijú zo 65 percent muži a z 35 percent ženy. Pýtajú sa nás, prečo sme sa vzdali takého veľkého okruhu zákazníkov. Odpovedáme, že o nákupoch predsa rozhoduje žena,” vysvetľuje obchodnú stratégiu Jozef Tarnóczy, generálny riaditeľ spoločnosti Divas drink International.
Spolu so zmenou sortimentu prišlo aj rozhodnutie orientovať sa na iné predajné kanály než sú obchody s potravinami. „Tam nás často nevedeli správne zaradiť, navyše sme sa stretávali s veľkou konkurenciou. Teraz predávame hlavne v drogériach a v lekárňach, kde lepšie cielime na nášho typického zákazníka,” vyzdvihuje Peter Tarnóczy. Zmena sa pozitívne prejavila na obchodných výsledkoch. Firma má smelé ciele, expanduje na zahraničné trhy a chce sa presadiť aj v USA.
Vsadili na čerpacie stanice a predajné automaty
Energetické nápoje a čerpacie stanice idú k sebe. „Keďže náš produkt má vysoký funkčný význam i pre vodičov, čerpacie stanice sú pre nás dôležitým miestom predaja,” súhlasí Dominika Gadušová zo spoločnosti Red Bull Slovensko. Aj pre výrobcu Semtexu sú miesta, kde sa tankuje benzín či nafta, veľmi zaujímavé. Sústreďuje sa však aj na ďalší spôsob predaja – takzvaný vending, čo znamená, že zákazníkom sú nápoje k dispozícii nepretržite, a to hlavne prostredníctvom predajných automatov. „Aj vo vendingu sa nám darí veľmi dobre,” pochvaľuje si Jiří Švancara.
Gabriela Bachárová, gabriela.bacharova@atoz.sk
Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk