logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Mondelēz podporuje pestovateľov kakaa

3. júna 2016
Správy 0
2496
Mondelēz podporuje pestovateľov kakaa

Zlepšiť životné podmienky pestovateľov kakaa a dlhodobo prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju kakaových zdrojov si kladie za cieľ program spoločnosti Mondelēz International nazvaný CocoaLife. Od roku 2012, kedy bol založený, sa do neho zapojilo už viac ako 76 tisíc pestovateľov z šiestich kakaových mocností, teda z Pobrežia Slonoviny, Ghany, Brazílie, Dominikánskej republiky, Indie a Indonézie.

V Ghane, ktorá je druhým najväčším producentom kakaa s celkovým dvadsaťpercentným podielom na celosvetovej produkcii, prešiel program CocoaLife prvým nezávislým hodnotením. Jeho výsledky ukázali, že príjem miestnych pestovateľov zapojených do tohto programu sa strojnásobil a úroda kakaa sa zvýšila o 37 procent.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér

Program je postavený na niekoľkých pilieroch – má zabezpečiť pestovateľom lepšie platové podmienky, podporovať miestny komunitný život, zabezpečiť rodovú rovnosť a zamedziť zneužívaniu detskej práce, ďalej intenzívne zlepšovať finančnú gramotnosť a obchodné zručnosti pestovateľov kakaa, a zároveň vzbudiť záujem o pestovanie kakaa u mladej generácie, ktorá hľadá prácu skôr vo veľkých mestách. Poslaním programu CocoaLife je tiež dlhodobo prispievať k rozvoju lokálnych ekosystémov.

Spoločnosť dá pestovateľom kakaa 400 miliónov dolárov

Small cocoa trees at a cocoa nursery in Ghana.
Prečítajte si tiež
Mondelēz International dokončil akvizíciu spoločnosti Chipita

Kakaovník si vyžaduje starostlivosť.

 

Z plánovaných svetových investícií Mondelēz International presahujúcich 400 miliónov dolárov má byť do roku 2022 podporených celkom 200 tisíc pestovateľov kakaa a až milión členov ich komunít v šiestich krajinách. Kakao je pre výrobcov čokoládových cukroviniek nenahraditeľnou surovinou. Jeho spracovanie a pestovanie zamestnáva celosvetovo viac ako 14 miliónov pracovníkov. V Ghane a na Pobreží Slonoviny sa pritom až 90 percent farmárov živí výhradne pestovaním kakaovníkov.

„Prvé hodnotenie ukázalo, že program CocoaLife má skutočne pozitívny vplyv na náš reťazec dodávateľov kakaa i komunít, ktorých vypestované zdroje využívame,“ uvádza César Melo, prezident Global Chocolate v Mondelēz International s tým, že do konca roku 2015 využila spoločnosť na výrobu čokoládových cukroviniek celkovo 21 procent kakaa z trvale udržateľných zdrojov.

Na výrobu čokolády sa orientuje aj bratislavská fabrika spoločnosti Mondelēz, známa pod názvom Figaro, ktorá vyváža až 80 percent svojej produkcie do zahraničia. Medzi najvýznamnejšie nadnárodné značky Mondelēz vyrábané na Slovensku patrí Milka, Cadbury, Côte d’Or či slovenská lokálna značka Figaro. V bratislavskom závode sa ročne vyrobí približne 40 tisíc ton čokolády.

 

 

 

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Mondelēz International dokončil akvizíciu spoločnosti Chipita

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera