logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...
  • Záväzok ukončiť predaj živých kaprov oznámila Coop Jednota. Pripojila sa tak k ďalším šiestim...

Mondelēz podporuje pestovateľov kakaa

3. júna 2016
Správy 0
2567
Mondelēz podporuje pestovateľov kakaa

Zlepšiť životné podmienky pestovateľov kakaa a dlhodobo prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju kakaových zdrojov si kladie za cieľ program spoločnosti Mondelēz International nazvaný CocoaLife. Od roku 2012, kedy bol založený, sa do neho zapojilo už viac ako 76 tisíc pestovateľov z šiestich kakaových mocností, teda z Pobrežia Slonoviny, Ghany, Brazílie, Dominikánskej republiky, Indie a Indonézie.

V Ghane, ktorá je druhým najväčším producentom kakaa s celkovým dvadsaťpercentným podielom na celosvetovej produkcii, prešiel program CocoaLife prvým nezávislým hodnotením. Jeho výsledky ukázali, že príjem miestnych pestovateľov zapojených do tohto programu sa strojnásobil a úroda kakaa sa zvýšila o 37 procent.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér

Program je postavený na niekoľkých pilieroch – má zabezpečiť pestovateľom lepšie platové podmienky, podporovať miestny komunitný život, zabezpečiť rodovú rovnosť a zamedziť zneužívaniu detskej práce, ďalej intenzívne zlepšovať finančnú gramotnosť a obchodné zručnosti pestovateľov kakaa, a zároveň vzbudiť záujem o pestovanie kakaa u mladej generácie, ktorá hľadá prácu skôr vo veľkých mestách. Poslaním programu CocoaLife je tiež dlhodobo prispievať k rozvoju lokálnych ekosystémov.

Spoločnosť dá pestovateľom kakaa 400 miliónov dolárov

Small cocoa trees at a cocoa nursery in Ghana.
Prečítajte si tiež
Mondelēz International dokončil akvizíciu spoločnosti Chipita

Kakaovník si vyžaduje starostlivosť.

 

Z plánovaných svetových investícií Mondelēz International presahujúcich 400 miliónov dolárov má byť do roku 2022 podporených celkom 200 tisíc pestovateľov kakaa a až milión členov ich komunít v šiestich krajinách. Kakao je pre výrobcov čokoládových cukroviniek nenahraditeľnou surovinou. Jeho spracovanie a pestovanie zamestnáva celosvetovo viac ako 14 miliónov pracovníkov. V Ghane a na Pobreží Slonoviny sa pritom až 90 percent farmárov živí výhradne pestovaním kakaovníkov.

„Prvé hodnotenie ukázalo, že program CocoaLife má skutočne pozitívny vplyv na náš reťazec dodávateľov kakaa i komunít, ktorých vypestované zdroje využívame,“ uvádza César Melo, prezident Global Chocolate v Mondelēz International s tým, že do konca roku 2015 využila spoločnosť na výrobu čokoládových cukroviniek celkovo 21 procent kakaa z trvale udržateľných zdrojov.

Na výrobu čokolády sa orientuje aj bratislavská fabrika spoločnosti Mondelēz, známa pod názvom Figaro, ktorá vyváža až 80 percent svojej produkcie do zahraničia. Medzi najvýznamnejšie nadnárodné značky Mondelēz vyrábané na Slovensku patrí Milka, Cadbury, Côte d’Or či slovenská lokálna značka Figaro. V bratislavskom závode sa ročne vyrobí približne 40 tisíc ton čokolády.

 

 

 

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 11 – 12/2021: Čokolády chcú byť fér Mondelēz International dokončil akvizíciu spoločnosti Chipita

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera