logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Paul Pauls, riaditeľ slovenského Kauflandu: Obchodom sme vštepili úplne iný obraz

3. júna 2016
Rozhovory 0
11248
Paul Pauls, riaditeľ slovenského Kauflandu: Obchodom sme vštepili úplne iný obraz

Paul Pauls, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika, v rozhovore pre časopis TaPmag opísal, ako si predstavuje budúcnosť predaja spojenú s výdobytkami techniky. Smartfón s nákupným zoznamom napojený na vozík, tunelový skener pri pokladni či bezhotovostné platenie.

Vidíte takéto niečo ako budúcnosť Kauflandu v priebehu najbližších rokov?

Prečítajte si tiež
Čerstvé hlavičky bude mať dvojnásobne viac školských zariadení
Čerstvé hlavičky

Toto je ďaleká vízia. V Nemecku už jednu takú filiálku máme. Ale iba jednu a je neskutočne inovatívna. Kým by sme takýto systém dokázali zaviesť do všetkých filiálok, trvalo by to veľmi dlho.

Kaufland v Nemecku sa chystá od budúceho roka na predaj potravín on-line.

Prečítajte si tiež
Kto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem?
Jem pre Zem

To je pravda, ale zatiaľ ho budú tiež testovať len v rámci pilotného projektu v Berlíne. Až po analýzach a testoch sa ukáže, či budeme tento predaj rozširovať aj ďalej.

Čo hovoríte na tunajšie podnikateľské prostredie z hľadiska legislatívy?

Podmienky na podnikanie na Slovensku sú veľmi tvrdé. Nepoznám žiadnu krajinu s takou prísnou kontrolou potravín. Ťažko sa s tým pracuje. Pokuty, ktoré nám hrozia, sú veľmi vysoké a peniaze, ktoré musíme zaplatiť, potom chýbajú pri investovaní. To vedie aj k zostrenému konkurenčnému boju. Aj na pokuty si musíme zarobiť peniaze, a to sa dá najjednoduchšie dosiahnuť tak, že získate obraty konkurenta. Podľa môjho vlastného odhadu firmy, ktoré majú málo vlastného kapitálu, budú mať veľmi ťažkú budúcnosť. Na druhej strane kontroly považujem za dôležité a dobré, ale mali by mať rozumný pomer k tomu čo kontrolujú.

Na začiatku tohto kalendárneho roka začala platiť znížená DPH na základné potraviny a Kaufland prišiel proaktívne s tým, že tovar s novými cenami ponúkol už koncom decembra 2015.

Minulý rok sme oslavovali pätnáste výročie na slovenskom trhu, a preto sme chceli priniesť niečo mimoriadne, čím sme sa chceli poďakovať zákazníkom. Zníženie DPH sme privítali. Neboli sme prví, ale boli sme jedným z prvých reťazcov, ktoré priniesli zníženie skôr. No podobné veci sme bežne robili aj predtým. Ak môžeme mať nejaký pozitívny efekt na ceny, snažíme sa ho čo najskôr uviesť do praxe, aby z toho zákazník mohol profitovať.

Viete si predstaviť, že by sa zoznam potravín rozšíril?

Neviem to posúdiť. Je otázne, či by to niečo prinieslo. U nás v Kauflande ide približne o 670 výrobkov, čo nie je málo.

Horúcou témou sú slovenské potraviny a kampaň Kauflandu s názvom Z lásky k Slovensku.

My sa vidíme ako slovenská firma. Hospodársky sa nám vedie tak, že na slovenskom trhu môžeme fungovať samostatne, sami sa financujeme, platíme tu dane. Aj keď ja ako šéf prichádzam z Nemecka, sme slovenská firma, sme Slováci. Podľa oficiálnej metodiky, ktorá platí zo zákona, predávame 54 percent slovenských výrobkov, keďže ide o pomer na obrate. Ale opýtam sa vás, čo je slovenský výrobok? O tom by sme mohli diskutovať hodiny.

Koho považujete za konkurenciu na Slovensku?

Ako konkurenta musíte vidieť každého, kto predáva potraviny. Všetci bojujeme o zákazníka. Diskontér, hypermarket alebo supermarket, to je jedno. Aj konkurenti robia dobré veci, z ktorých sa môžete poučiť. Napríklad taká zóna na dopekanie pečiva v Lidli je výborná. Niektoré výrobky som ochutnal a veľmi mi chutili.

Akú máte skúsenosť s kvalifikovaným personálom?

Sú mestá, ktoré patria medzi dlhodobo problematické z pohľadu získavania pracovnej sily do našich prevádzok. Ide o Bratislavu, Martin, Nitru, Prešov, Nové Mesto nad Váhom, Košice.

Okrem toho, nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily v maloobchode je všeobecným problémom už niekoľko rokov. V spomenutých mestách sme nadviazali spoluprácu s odbornými školami. Budeme si vychovávať žiakov v odboroch obchodný pracovník, predavač a pracovník marketingu, a to na základe nových osnov, ktoré sme pre duálne vzdelávanie zostavili tak, aby vyhovovali potrebám praxe. Odborné duálne vzdelávanie je pre nás príležitosťou efektívne si vychovávať našich budúcich kolegov už od prvého ročníka strednej školy a zachovať tak kontinuitu v odborných profesiách. Našim dlhodobým cieľom je mať správnych ľudí na správnom mieste.

Ďalšie názory Paula Paulsa nájdete v čísle máj – jún.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

 

 

Súvisiace články:

Čerstvé hlavičkyČerstvé hlavičky bude mať dvojnásobne viac školských zariadení Jem pre ZemKto je Rastlinným reťazcom roka programu Jem pre Zem? KauflandKaufland postaví K Parky v ďalších slovenských mestách KauflandKaufland otvoril v Nitre druhú predajňu, využíva fotovoltaický systém

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera