logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Nakupovanie: Nastáva doba bez pokladní?

1. júna 2016
Správy 0
2191
Nakupovanie: Nastáva doba bez pokladní?

Bezhotovostné a bezkontaktné nákupy možno nahradia tradičné systémy platenia.

Prax ukazuje, že úspech obchodníkov často závisí od toho, či je nákup pre spotrebiteľov príjemný a jednoduchý. Amazon revolučným spôsobom zmenil nakupovanie objednávkami na jedno kliknutie. Ďalšie obchodné modely tradičný spôsob platenia ruší úplne. Príkladom môžu byť napríklad iTunes, Booking.com či spoločnosť Uber, kde sa všetky platobné údaje prednastavia na samom začiatku, pred prvým spustením aplikácie. Ta se previaže s klientovou platobnou kartou a následné platby za využité služby už sa odčítajú automaticky.

Zaujímavou novinkou sú tiež aplikácie obchodníkov v oblasti rychlého občerstvenia. Napríklad kaviarne Starbucks generují viac ako pätinu obratu prostredníctvom aplikácie, ktorá zákazníkom umožňuje vybaviť objednávku vopred, preskočiť frontu a ešte získať vernostné body. Platba je tak znovu neviditeľná.

Platiť sa dá aj chytrými hodinkami

Jednoduché platby slávia úspech i v doprave. Klasické cestovné lístky a kupóny stále častejšie nahradzujú bezkontaktné platobné karty, prípadne chytré hodinky alebo bezkontaktné platobné nálepky, ktoré dokážu automaticky vyrátať najvýhodnejší tarif. Cestující sa tak nemusí o nič starať, jednoducho zaplatí pípnutím a cestujú. V praxi toto riešenie už nejakú dobu veľmi úspešne funguje v Londýne.

„Nákupy sa z kamenných obchodov stále viac presúvajú do online prostredia, kde musí byť nakupovanie čo najjednoduchšie. Dá sa tak napríklad očakávať, že v blízkej budúcnosti bude platbu v e-shope možné urobiť automaticky cez elektronické peňaženky alebo aplikácie v telefóne poskytnuté bankami,“ hovorí Marcel Gajdoš, regionálny manažér asociácie Visa Europe pre Českú republiku a Slovensko.

Platenie musí byť jednoduché

Boom nových technológií prináša prevratné zmeny v taktike obchodníkov a dostáva sa i do nových trendov v správaní sa zákazníkov. Princíp maximálneho zjednodušenia funguje a zdá sa, že budúcnosť bude patriť výhradne bezhotovostným platbám. Veľké úspechy v tejto oblasti slávi Škandinávia, ale i iné krajiny. Napríklad vo Veľkej Británii nedávno reťazec supermarketov Waitrose upravil jednu zo svojich pobočiek tak, že prijíma len bezhotovostné platby. I tak si tradičné obchodné modely zatiaľ udržujú dominantné postavenie.

„V maloobchode sa dá dnes v oblasti obsluhy a formy predaja veľmi ťažko definovať niečo, čo by sa dalo označiť ako všeobecne platná norma. Existuje iba stále sa rozrastajúci počet predajných možností a zákazníckych prístupov – tradičných i celkom nových. A to je dobre, pretože si zákazník vždy môže vybrať to, čo mu najviac vyhovuje,“ konštatuje Marcel Gajdoš.

Zatiaľčo niekde najlepšie fungujú moderné neviditeľné platby, inde sa uplatňujú tradičné modely. Rastúca obľuba nových technológií je ale zjavná.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok