logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Nakupovanie: Nastáva doba bez pokladní?

1. júna 2016
Správy 0
2048
Nakupovanie: Nastáva doba bez pokladní?

Bezhotovostné a bezkontaktné nákupy možno nahradia tradičné systémy platenia.

Prax ukazuje, že úspech obchodníkov často závisí od toho, či je nákup pre spotrebiteľov príjemný a jednoduchý. Amazon revolučným spôsobom zmenil nakupovanie objednávkami na jedno kliknutie. Ďalšie obchodné modely tradičný spôsob platenia ruší úplne. Príkladom môžu byť napríklad iTunes, Booking.com či spoločnosť Uber, kde sa všetky platobné údaje prednastavia na samom začiatku, pred prvým spustením aplikácie. Ta se previaže s klientovou platobnou kartou a následné platby za využité služby už sa odčítajú automaticky.

Prečítajte si tiež
Pri online nákupoch by obchodníci nemali ukladať dáta o platbe

Zaujímavou novinkou sú tiež aplikácie obchodníkov v oblasti rychlého občerstvenia. Napríklad kaviarne Starbucks generují viac ako pätinu obratu prostredníctvom aplikácie, ktorá zákazníkom umožňuje vybaviť objednávku vopred, preskočiť frontu a ešte získať vernostné body. Platba je tak znovu neviditeľná.

Platiť sa dá aj chytrými hodinkami

Jednoduché platby slávia úspech i v doprave. Klasické cestovné lístky a kupóny stále častejšie nahradzujú bezkontaktné platobné karty, prípadne chytré hodinky alebo bezkontaktné platobné nálepky, ktoré dokážu automaticky vyrátať najvýhodnejší tarif. Cestující sa tak nemusí o nič starať, jednoducho zaplatí pípnutím a cestujú. V praxi toto riešenie už nejakú dobu veľmi úspešne funguje v Londýne.

„Nákupy sa z kamenných obchodov stále viac presúvajú do online prostredia, kde musí byť nakupovanie čo najjednoduchšie. Dá sa tak napríklad očakávať, že v blízkej budúcnosti bude platbu v e-shope možné urobiť automaticky cez elektronické peňaženky alebo aplikácie v telefóne poskytnuté bankami,“ hovorí Marcel Gajdoš, regionálny manažér asociácie Visa Europe pre Českú republiku a Slovensko.

Platenie musí byť jednoduché

Boom nových technológií prináša prevratné zmeny v taktike obchodníkov a dostáva sa i do nových trendov v správaní sa zákazníkov. Princíp maximálneho zjednodušenia funguje a zdá sa, že budúcnosť bude patriť výhradne bezhotovostným platbám. Veľké úspechy v tejto oblasti slávi Škandinávia, ale i iné krajiny. Napríklad vo Veľkej Británii nedávno reťazec supermarketov Waitrose upravil jednu zo svojich pobočiek tak, že prijíma len bezhotovostné platby. I tak si tradičné obchodné modely zatiaľ udržujú dominantné postavenie.

„V maloobchode sa dá dnes v oblasti obsluhy a formy predaja veľmi ťažko definovať niečo, čo by sa dalo označiť ako všeobecne platná norma. Existuje iba stále sa rozrastajúci počet predajných možností a zákazníckych prístupov – tradičných i celkom nových. A to je dobre, pretože si zákazník vždy môže vybrať to, čo mu najviac vyhovuje,“ konštatuje Marcel Gajdoš.

Zatiaľčo niekde najlepšie fungujú moderné neviditeľné platby, inde sa uplatňujú tradičné modely. Rastúca obľuba nových technológií je ale zjavná.

Súvisiace články:

Pri online nákupoch by obchodníci nemali ukladať dáta o platbe

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera