logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Emco sa vzdáva vo výrobkoch palmového oleja

1. júna 2016
Správy 0
2875
Emco sa vzdáva vo výrobkoch palmového oleja

Palmového oleja, ktorý se považuje za nebezpečný pre zdravie aj životné prostredie, sa spoločnosť Emco postupne zbavuje vo svojich výrobkoch. Vylepšené receptúry spotrebitelia nájdu v radách Emco Mysli, Emco ovsené kaše, Emco tyčinky, Emco Ovsené vločky, Emco Biskiti a ďalších.

Palmový olej patrí medzi najpoužívanejšie oleje na svete. Je bežnou zložkou margarínov, sušienok, sladkostí, pečiva, cereálií či instantných pokrmov. Zoznam výrobkov, ktoré využívajú palmový olej, je dlhý – potravinami a kozmetikou počnúc a čistiacimi prostriedkami končiac.

Pestovanie palmového oleja je ekologická hrozba

V roku 2012 predstavoval palmový olej takmer tretinu celosvetovej produkcie olejov a tukov a prekonal do tej doby najpoužívanejší sójový olej. Dopyt po palmovom oleji sa rok čo rok zvyšuje a existuje predpoklad, že do roku 2020 vzrastie jeho využitie na dvojnásobok. Palma olejná je najviac využívanou rastlinou na zemi (asi polovica všetkých balených potravín v supermarketoch obsahuje palmový olej).

Najväčšími producentmi palmového oleja sú Malajzia a Indonézia. Tieto dve krajiny dokopy vyprodukujú až 86 percent celkového množstva palmového oleja. Pre tieto oblasti je výroba palmového oleja dôležitou ekonomickou zložkou – stala sa veľkým zdrojom príjmov a hlavnou časťou ekonomiky. Poskytuje živobytie miestnym komunitám, pomáha ľuďom vymaniť sa z chudoby, podporuje budovanie infraštruktúry. No je zároveň aj obrovským ekologickým problémom, pretože palmy olejné vysádzajú tamojší pracovníci na vyhorenej pôde dažďových pralesov.

Prispieva k obezite a chorobám srdca

„Palmový olej je považovaný za najbohatší zdroj vitamínov A a E. Vzhľadom k jeho vysokému obsahu nasýtených mastných kyselín je vhodnou náhradou stužených tukov. Pri ich výrobe však dochádza k vzniku zdraviu škodlivých trans-mastných nenasýtených kyselín,“ hovorí prof. MUDr. Libor Vítek, PhD, MBA z pražského ústavu Lekárskej biochémie a laboratórnej diagnostiky.

Fakt, že vďaka vysokému obsahu nasýtených mastných kyselín možno palmovým olejom nahrádzať stužené tuky, je potenciálna zdravotná hrozba. Vysoký obsah nasýtených tukov v našej strave je dlhodobo dávaný do súvislosti s vysokým výskytom nadváhy, obezity, metabolického syndrómu a všeobecne ochorení srdca a ciev, ale aj niektorých nádorových ochorení.

Viac o problematike palmového oleja sa dozviete na www.myslinazdravi.sk.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera