logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Mliečna kríza: v Česku chcú blokovať reťazce

30. mája 2016
Správy 0
2255
Mliečna kríza: v Česku chcú blokovať reťazce

Ak štát nevyrieši ekonomické problémy českých producentov mlieka, sú pripravení zorganizovať protestné akcie. Môžu medzi ne patriť i blokácie obchodných reťazcov. Agrárnej komore Českej republiky sa nepáči, že výkupná cena za liter mlieka sa približuje k šiestim českým korunám. Poľnohospodári to považujú za neúnosné a od štátu žiadajú všestrannú finančnú podporu. Odhadujú, že chovatelia za posledných dvadsať mesiacov trvalého poklesu prišli o viac než deväť miliárd českých korún.

„Je zrejmé, že mliečna kríza sa sama od seba nevyrieši. Prognózy, ktoré máme k dispozícii, naopak ukazujú na zhoršenie situácie. Postoje a názory samotných chovateľov, ale tiež spracovateľov sa radikalizujú a rastie nespokojnosť s nečinnosťou štátu,“ popisuje Dana Večeřová z Agrárnej komory ČR.

V regiónoch sa podľa nej množia výzvy k masovým demonštráciam, k blokáciam obchodných reťazcov či iným protestom. Riešenie požadujú poľnohospodári od štátu, a to hlavne v podobe navýšenia štátnych aj unijných dotácií. Chcú kompenzácie za minuloročné sucho či nové podporné programy, ktoré majú zaručiť dobré životné podmienky zvierat.

Česko dováža až 43 procent mliečnych výrobkov

České ministerstvo poľnohospodárstva tvrdí, že chovateľom sa snažia všemožne pomáhať. Tento rok už dostali napríklad 600 miliónov českých korún mimoriadnej podpory. Bola to náhrada za nižšie výkupné ceny mlieka a bravčového mäsa. Poľnohospodári, ktorých postihlo sucho, v najbližších mesiacoch dostanú od štátu tiež 600 miliónov.

„Živočíšna výroba je v krízi, ktorú spôsobilo zrušenie mliečnych kvót a ruské embargo na dovoz potravín. Ceny už mesiace klesajú, chovatelia majú finančné problémy,“ povedal minister poľnohospodárstva ČR Marian Jurečka.

„Sitácia na domácom trhu už dospela do štádia, že dovoz mliečnych výrobkov sa na celkovej domácej spotrebe mlieka a mliečnych výrobkov podieľa už 43 percentami. Pre porovnanie: v roku 2003 dovozy tvorili len 13,5 procent,“ dodala Dana Večeřová.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera