logo

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Z mínusu do plusu – dá sa to pri kríze dokázať? Je možné elegantne z krízy vykľučkovať, striasť...
  • Prostredníctvom Lidla umiestnilo svoje výrobky na zahraničných trhoch v uplynulom obchodnom roku...
  • Klasický biely rožok v obchode uprednostňuje už len 12,4 % Slovákov. V obľúbenosti vedie...
  • Alkoholický nápoj typu Tuzemák si v nasledujúcich piatich rokoch zachová svoju rumovú arómu,...

Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

2. januára 2018
Správy 0
324
Nielsen: Tržby za predaj tvrdého alkoholu rástli o necelých osem percent. Slováci milujú hlavne vodku

Slováci konzumujú viac alkoholických nápojov, najvýznamnejšie pritom rastú hlavne tržby tvrdého alkoholu. Vyplýva to z údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen. Medziročne došlo k nárastu celkovej spotreby o tri percentá a tržieb o viac ako päť percent v predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom. Najviac rastie segment tvrdého alkoholu, ktorý z roka na rok navýšil tržby o takmer osem percent a dokázal rásť aj objemovo o viac ako šesť percent.

V období novembra 2016 až októbra 2017 Slováci minuli na tvrdý alkohol v maloobchode 278 miliónov eur a skonzumovali približne 25,4 milióna litrov, čo je o 1,46 milióna litrov viac ako v roku 2016.

Dominantnú pozíciu si pritom dlhodobo a s veľkým odstupov udržiava vodka, ktorá generuje až 29 percent z celkových tržieb tohto segmentu a medziročne jej tržby narástli o šesť percent. O druhú najväčšiu kategóriu, konzumné liehoviny, ako o jedinú spomedzi väčších kategórií poklesol záujem spotrebiteľov, čo sa prejavilo v poklese tržieb o čtyri percentá aj spotreby o päť percent. Konzumné liehoviny patria k tým lacnejším variantom liehovín, z roka na rok pritom rastie podiel drahších, prémiovejších druhov alkoholu, za ktoré sú Slováci ochotní zaplatiť vyššie sumy.

O tretiu najdôležitejšiu kategóriu, horké bylinné likéry, sa výrazne zvýšil záujem, keď za ňu Slováci medziročne minuli o štrnásť percent viac. Išlo o tržby takmer štyridsať miliónov eur od novembra 2016 do októbra 2017.

Dvojciferným medziročným rastom sa môžu okrem horkých bylinných likérov pochváliť aj ďalšie druhy drahších alkoholov – najvýraznejší nárast tržieb zaznamenala objemovo menšia kategória regionálnych destilátov, keď dokázala narásť o 31 percent a zvlášť slivovica o 28 percent, pričom ich priemerná maloobchodná cena za liter sa pohybuje nad dvadsať eur.

Slováci pijú aj viac rumu

Lacnejší a cenovo dostupnejší rum typu „tuzemský“ zaznamenal nárast o desať percent. Trstinový rum, ktorý v priemere stojí raz toľko ako tuzemák, dokonca o 24 percent a brandy o 17 percent. Slovenskí spotrebitelia minuli viac aj na whisky, a to až o 12 percent ako počas predchádzajúcich dvanástich mesiacov.

Pre tvrdý alkohol je najsilnejším mesiacom december, a to vzhľadom na vyššiu spotrebu počas vianočných sviatkov. Tržby v tomto mesiaci sú až o 43 percent vyššie ako počas priemerného mesiaca v roku. December v roku 2016 dokázal prevýšiť tržbami rovnaké obdobie roku 2015 o sedem percent, čo korešponduje s celoročne rastúcim trendom v konzumácii tvrdého alkoholu.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Súvisiace články:

Nákup potravín baví 61 percent Slovákov Slovák skonzumuje za rok 2,7 litra zmrzliny. Najobľúbenejšie príchute sú vanilka, jahoda a čokoláda Slováci jedia potraviny horšej kvality ako Rakúšania. Potvrdilo to aj druhé testovanie Krajiny V4 na Spotrebiteľskom summite riešili dvojakú kvalitu potravín. Český test odhalil ďalšie prípady

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Zamestnanci sa v obchode stávajú nedostatkovým tovarom. Ako ich prilákať?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Nezničiteľní stikeez sú v Lidli znovu, tentokrát majú podobu ovocia a zeleniny 2 167 views | posted on 12. mája 2017
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 1 894 views | posted on 27. októbra 2016
  • Paul Pauls, riaditeľ slovenského Kauflandu: Obchodom sme vštepili úplne iný obraz 1 794 views | posted on 3. júna 2016
  • V bratislavskom Avione otvoria už čoskoro nový hypermarket Kaufland 1 624 views | posted on 11. septembra 2017
  • Matúš Gála je nový generálny riaditeľ Lidla 1 584 views | posted on 22. júna 2016

KALENDÁR AKCIÍ

23. – 25. 4. 2018 Slovak Retail Summit, Bratislava

8. – 11. 5. 2018 Veľtrh FoodTech, Barcelona, Španielsko

16. 5. 2018 Raňajkový workshop Shopper trendy, Bratislava

29. 5. – 2. 6. 2018 Veľtrh Thaifex – World of Food Asia 2018, Bangkok, Thajsko

14. 6. 2018 Vyhlásenie výsledkov marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Multimédia

Pavol Mikušiak, podpredseda predstavenstva CBA Verex: Podpora regionálnych výrobcov pomáha celému kraju

1. februára 2018

11. kongres Samoška v Trnave priniesol kontakty, zábavu i inšpiráciu

19. októbra 2017

Profily

Martin Katriak, prezident Zväzu obchodu SR: V nedeľu chcú zavrieť viacerí

2. apríla 2018

Zuzana Cseriová, výkonná riaditeľka spoločnosti Terno: Prijala som výzvu

2. apríla 2018

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Iva Mičuda
tel.: +420 246 007 216
e-mail: ivana.micuda@atoz.sk
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
IČ: 51300001
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
IČ: 04546610
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Róbert Rácz
IČ: 46972251
tel.: +421 911 750 758
e-mail: robert.racz@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.Ok